/
/
Oʻzbekiston xalqaro darajadagi 10 ta brend yaratadi: istiqbolli rejalar bozorda muvaffaqiyat qozonishga yordam beradimi?
07.09.2024

Oʻzbekiston xalqaro darajadagi 10 ta brend yaratadi: istiqbolli rejalar bozorda muvaffaqiyat qozonishga yordam beradimi?

O‘zbekiston yaqin kelajakda ulkan maqsadlar qo‘ydi – jahon to‘qimachilik markaziga aylanish va xalqaro darajadagi kamida 10 ta brend yaratish. Qanday qadamlar allaqachon amalga oshirilgan va “Made in Uzbekistan” mahsulotlarini bozorga chiqarish imkoniyati mavjudmi? Agar mavjud bo‘lsa, bu qanday muddatlarda bo‘lishi mumkin?

Oʻzbekiston xalqaro darajadagi 10 ta brend yaratadi: istiqbolli rejalar bozorda muvaffaqiyat qozonishga yordam beradimi?

O‘zbekistonning tekstil sanoati sohasidagi maqsadlari nimalardan iborat? 

O‘zbekiston xalqaro to‘qimachilik markaziga aylanish va xalqaro darajadagi kamida 10 ta brend yaratish maqsadida harakat qilmoqda. Hukumat tekstil va trikotajlarni bo‘yash va qayta ishlash imkoniyatlarini yaxshilash, ipni qayta ishlash darajasini mukammallashtirish, shuningdek, tekstil korxonalaridan soliq va bojxona yukini olib tashlash jarayonlarini o‘rnatishni rejalashtirmoqda. Bularning barchasiga esa 2027-yilga qadar erishish rejalashtirilgan. 

To‘qimachilik korxonalarida soliq va bojxona yuklari qanday bo‘ladi? 

2027-yilning boshigacha tekstil korxonalari mol-mulk va yer soliqlaridan ozod qilinadi. Shuningdek, mamlakatda ishlab chiqarilmaydigan import qilingan tekstil xom ashyosi va ayrim turdagi mahsulotlarga bojxona bojlaridan ozod qilish ko‘zda tutilgan. Bundan tashqari, “A” va undan yuqori toifasidagi korxonalar 2026-yil may oyigacha soliq tekshiruvlaridan ozod qilinadi va QQSning qaytarilishi amalga oshiriladi. 

Hukumat bugungi kunda tekstil sanoati korxonalarini qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha qanday choralar ko‘rmoqda? 

Hukumat tekstil va trikotajlarni bo‘yash va qayta ishlash jarayonlarini yaxshilamoqchi. Maqsad ipni qayta ishlash darajasini 100% ga yetkazishdir. Bu esa mahsulotlarning qo‘shilgan qiymatini sezilarli darajada oshirish va mamlakatning eksport salohiyatini yaxshilash imkonini beradi. 

O‘zbekiston brendlari xalqaro bozorda qanday targ‘ib qilinadi? 

Xalqaro darajadagi kamida 10 ta brend yaratish strategiyasi doirasida “Made in Uzbekistan” mahsulotlari bilan do‘konlar ochish rejalashtirilgan. Ularning joylashuvi sifatida Toshkent va mamlakatning boshqa viloyatlaridagi yirik savdo markazlari tanlandi. Bu brendlarning tanilish darajasini oshiradi va natijada O‘zbekistonda ishlab chiqarilgan mahsulotlarning eksportini ko‘paytirishga yordam beradi. 

O‘zbekistonning tekstil va tikuv-trikotaj sanoatining kelajagi qanday? 

To‘qimachilik va tikuv-trikotaj sanoatini qo‘llab-quvvatlash bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar, jumladan, soliq va bojxona imtiyozlari, yangi savdo nuqtalarini ochish va qayta ishlash quvvatlarining oshishi tufayli, O‘zbekiston xalqaro to‘qimachilik bozorida yetakchi o‘yinchiga aylanishi kutilmoqda. Bu esa yangi ish o‘rinlari yaratilishiga va eksportdan tushadigan daromadlarining oshishiga ham olib keladi. 

Prezident Shavkat Mirziyoyev farmoni O‘zbekiston to‘qimachilik sanoatini rivojlantirishda qanday rol o‘ynaydi? 

Qaror barcha yuqorida tilga olingan chora va tashabbuslarning asos bo‘lib xizmat qiladi. U to‘qimachilik va tikuv-trikotaj sanoatini rivojlantirish uchun qulay shart-sharoitlar yaratish, ishlab chiqarish quvvatlarini saqlash va kengaytirish hamda o‘zbek brendlarini xalqaro bozorga olib chiqishga qaratilgan.