Eng qimmat va aqldan ozdiruvchi Mercedes Gelandewagen’lar. Ularning narxini topa olasizmi?
Mercedes G-Class — avtomobillar olamidagi uzoqqa boradigan modellardan biri. Afsonaviy “Gelik”ni 45 yil oldin ommaviy ishlab chiqarish boshlangan! Albatta, endilikda u faqatgina yo‘ltanlamas emas, model muntazam ravishda yangilandi va takomillashdi, ammo tashqi xususiyatlar va ba’zi ichki elementlar (yo‘lovchi uchun tutqich kabi) o‘zgarishsiz qolmoqda.
1979-yildan boshlab nafaqat zavod, balki tyuning-ateledan ham ko‘plab modifikatsiyalar chiqarildi. Biroq, bizning to‘plamimizdan G-klassni yo‘llarda uchratishingiz dargumon: quyida keltirilgan modellarning har biri juda kichik tirajda chiqqan va ularning narxi million dollardan oshishi mumkin.
Mersedes Gelendvagen narxlari
G65 AMG (V12)
Tashqi tomondan bu mashina katta panjarali tajovuzkor AMG’dan oddiy G-Classga o‘xshaydi. Faqat V12 shildiklari qiziq bir narsaga ishora qiladi. Butun fishka kaput ostiga qaratilgan. Mercedes u yerga 603 ot kuchiga ega va hajmi 6 litr bo‘lgan 12 silindrli dvigatelni o‘rnatgan. Natijada og‘ir (2,8 tonna!) va juda tez – 100 km/soat tezlikka erishish 5,2 soniya sarflaydigan G-Class paydo bo‘lgan.
Model qancha turadi
Ushbu modifikatsiyadagi avtomobil 2013-yildan 2018-yilgacha ishlab chiqarilgan. Narxlar taxminan 220 ming dollardan boshlangan, bu G65 AMGni eng qimmat yo‘ltanlamaslardan biriga aylantirgan.
Bundan tashqari, ishlab chiqarishning so‘nggi yilida chiqarilgan yanada noyob versiya — G65 AMG Final Edition ham mavjud. U disklarning o‘ziga xos dizayni va boshqa kosmetik o‘zgarishlari bilan ajralib turadi. Bunday ko‘rinishda jami 65 ta mashina ishlab chiqarilgan.
Aytgancha, bu nafaqat eng noyob G-Class, balki V12 dvigatelli kam sonli yo‘ltanlamaslardan biridir. G65 AMG dan tashqari, o‘n ikkita silindrni faqat noyob Lamborghini LM002 (ha, Lamborghini Urusdan oldin SUV ishlab chiqargan) va birinchi avlod Audi Q7’da ko‘rish mumkin.
G500 4×42 / G550 4×42
Bu “gelik” oqim ichida ajralib turishni xohlovchilarga mos: mashina shunchaki ulkan. Odatdagi G-Class bilan solishtirganda, yo‘l kengligi 20 santimetrga oshib, 45 santimetrga yetdi. Yo‘ltanlamas bir metrgacha chuqurlikdagi yo‘lni bosib o‘tishga qodir. Hammasi portal mostlari tufaylidir. Barcha elementlar balandlikda joylashgan, shuning uchun ularga shikast yetishi juda qiyin.
Dvigatel ikki turbinali 4 litrli V8 dan iborat. Motor 416 ot kuchiga ega, bu ulkan yo‘ltanlamasga taxminan 7 soniyada 100 km/soat tezlikka erishish imkonini beradi:
Model qancha turadi
Umuman olganda, G500 va G550 versiyalari faqat nomi bilan farq qiladi — Shimoliy Amerika bozori uchun model G550 indeksiga ega, boshqa hududlarda esa u G500 sifatida sotilgan. Narxi taxminan 200 ming dollarga baholangandi.
G63 AMG 6x6
Ehtimol, bu eng ahmoqona model bo‘lsa kerak. Mercedes’ga deyarli 5,9 metr uzunlik, 2,1 metr kenglik va 4,1 tonna og‘irlikdagi olti g‘ildirakli G-Class konveyeri o‘rnatildi! Kapot ostida esa 544 ot kuchiga ega 5,5 litrli V8 yashiringan. Bunday massa, yumshoq qilib aytganda, yomon aerodinamikaga qaramay, kuchli G63 AMG 6x6 dvigateli tufayli 7,8 soniyada 0 dan 100 km/soatga tezlashadi. Shunday qilib, bu mashina bilan raqobatlasha oladigani yo‘q, shuning uchun ko‘rsatkichlarni taqqoslaydigan hech narsa mavjud emas. Ammo, masalan, 2,5 litrli benzinli dvigatelga ega mashhur Toyota Camry (XV70) 0-100 km/soat tezlikka deyarli xuddi shunday — 7,6 soniyada erishadi.
Model qancha turadi
Bu yerda boshqariluvchanlik va burilishlardan o‘tish haqida gapirish o‘rinsiz. Har holda mashinani kundalik yoki umuman shaharda yurish uchun mos deb bo‘lmaydi.
Ammo G63 AMG 6x6 avtomobilini sotib olish uchun 600 ming dollarga yaqin pul sarflagan xaridorlarning garajida, ehtimol, turli maqsadlar va kayfiyatlar uchun bir nechta avtomobil bor.
Pikap atigi uch yil — 2013-yildan 2015-yilgacha konveyerda turgan. Mercedes-Benz 100 ga yaqin G63 AMG ishlab chiqardi va hozir bu haqiqiy eksklyuziv.
Mercedes-Maybach G650 Landaulet
Mazkur “gelika”da kuzovning juda kam uchraydigan turi — “lando” yoki “landole” bor. Ma’nosi shundaki, haydovchi va yo‘lovchi qattiq tom ostida yonma-yon o‘tirishadi, orqa qatordagi yo‘lovchilar esa yuqorini orqaga tushirib, kabrioletda yurgandek ketishlari mumkin. Aynan orqadagi yo‘lovchilar bunday mashinada asosiy odamlar ekani, rulda esa shunchaki haydovchi o‘tirganiga aniq urg‘u beriladi. Shunga ko‘ra, salondagi barcha hashamat ikkinchi qatordagi o‘rindiqlarga to‘g‘ri keladi.
Avtomobil murosasiz tarzda yaratilgan: ikkita turbinali V12 dvigateli (630 ot kuchi), G500 4x42 portal mostlari, S-Class orqa o‘rindiqlari — kompaniya hech narsaga tejamagan. Umuman olganda, qanday qilib boshqacha bo‘lishi mumkin: axir narx taxminan 750 ming dollardan boshlangan va atigi 99 ta nusxa chiqarilgan.
Model qancha turadi
Bu foydali investitsiyaga o‘xshaydi, masalan, bitta shunday G650 Landaulet 1,8 million dollarga sotuvga qo‘yilgan.
G500 Cabriolet Final Edition
Ushbu ro‘yxatda oddiy ko‘rinishdagi uch eshikli G-Class nima qiladi? G63 6x6 yoki Landaulet fonida u qandaydir yo‘qolib ketmoqda. Ammo gap shundaki, G500 Cabriolet Final Edition unchalik arzon emas. Ba’zi nusxalari hozirning o‘zida 600 ming yevrodan past narxda sotilmoqda!
Model qancha turadi
Nomidan ko‘rinib turibdiki, Final Edition uch eshikli G-Class kabrioletlarining so‘nggi partiyasidir.
Bunday kuzovli mashina 34 yil ishlab chiqarilgan va 2013-yilda Mercedes ishlab chiqarishni to‘xtatishga qaror qilgan.
G-Class Cabriolet bilan xayrlashish uchun 200 ta mashinadan iborat maxsus seriya ishlab chiqarilgan. Ular 5,5 litrli V8 (388 ot kuchi) va boshqa G-Class uchun xos bo‘lgan barcha zamonaviy imkoniyatlarga ega.