РУ
O’Z
UZS
/
/
“Stalker 2” haqida nimalar ma’lum? 2024-yilning eng mashhur o‘yini haqida barcha ma’lumotlarni to‘pladik
19.08.2024

“Stalker 2” haqida nimalar ma’lum? 2024-yilning eng mashhur o‘yini haqida barcha ma’lumotlarni to‘pladik

“Stalker 2” haqida nimalar ma’lum? 2024-yilning eng mashhur o‘yini haqida barcha ma’lumotlarni to‘pladik

S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl — yilning eng kutilgan o‘yinlaridan biri yana qoldirildi. Endi chiqish sanasi joriy yilning 20-noyabrida belgilangan. Ammo relizga hali ham ishonch yo‘q. Doimiy kechikishlar GSC Game World studiyasining odatiy holiga aylangan. Shunga qaramay, o‘yin deyarli yakuniy bosqichga yetgan ko‘rinadi va qo‘shimcha ikki oy texnik xatolarni tuzatish hamda sozlash uchun zarur. Shuningdek, yaqinda ishlab chiquvchilar mergan haqida hikoya qiluvchi va yangi o‘yinni aks ettiruvchi rolikni chiqardi. Toping.uz bu yilgi eng shov-shuvli va kutilayotgan o‘yin haqida barcha asosiy ma’lumotlarni to‘pladi.

S.T.A.L.K.E.R. 2 ikki marta anons qilingan

Dastlab o‘yinni yaratish ishlari taxminan 2009-yilda boshlangan va keyingi yilning avgust oyida S.T.A.L.K.E.R. 2 anons qilingan. Chiqarilish sanasi 2012-yil deb belgilangandi. Biroq, ko‘p o‘tmay, GSC Game World’ning Ukraina studiyasi moliyaviy qiyinchiliklarga duch kelib, o‘yinni ishlab chiqish to‘xtatildi. Loyihaga faqat 2018-yilda yangi jamoa bilan qaytishdi.

O‘yinning nomi nega nuqtalar bilan yozilgan? Buning sababi mualliflik huquqlarida: “Stalker” nomi allaqachon band edi, ammo S.T.A.L.K.E.R. nomi ro‘yxatdan o‘tish uchun bo‘sh edi va ustiga-ustak, bu yozuv ko‘proq e’tiborni tortadi.

O‘shandan beri S.T.A.L.K.E.R. 2 ning chiqarilish sanasi shu qadar ko‘p marta kechiktirildiki, sanog‘ini topish qiyin. Ammo, xuddi shunday holat seriyaning birinchi o‘yinida ham bo‘lgan: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl 2002-yilda e’lon qilingan bo‘lsa-da, faqat 2007-yilda chiqarilgan. Shunday qilib, GSC Game World o‘z tempida ishlayotgan bo‘lsa ham, oxir-oqibat o‘yinlarini relizga qadar qoldiradi. 

Heart of Chornobyl – original trilogiyaning davomi (chiqarilish tartibi: Shadow of Chernobyl, Clear Sky, Call of Pripyat), lekin syujetni tushunish uchun avvalgi qismlar bilan tanish bo‘lish shart emas. Shunga qaramay, o‘yinda faqat oldingi qismlarni o‘ynaganlar tushuna oladigan fan-xizmat va ishoralar bo‘lishi aniq. Ishlab chiquvchilarning o‘zlari ham maksimal tushunish va zavq olish uchun oldingi qismlar bilan tanishib chiqish maqsadga muvofiqligini aytmoqda.

Ochiq dunyo

Asosiy qahramon “Skif” taxallusli stalker bo‘ladi. Voqealar yana 1986-yilgi falokatdan keyin Chernobil AES atrofidagi taqiqlangan zonada sodir bo‘ladi. Hududda avvalgi o‘yinlardan tanish joylar ham, yangi joylar, masalan, “Duga” radiolokatsion stansiyasi kabi lokatsiyalar ham uchraydi. Boradigan joylarning ko‘pchiligi real hayotda mavjud.

Syujet haqida hech qanday aniq ma’lumot yo‘q, lekin hikoya chuqur bo‘lishi kerakligi aytilmoqda. Bunga o‘yin uchun yozib olingan uch soatdan ortiq roliklar ishora qiladi. Eng yaxshi o‘tish usuli – syujetli topshiriqlarni va zonani o‘rganishni almashtirish. Faqat asosiy vazifalarni bajarib chiqish o‘yinni tushunishga yetarli bo‘lmaydi: mazkur loyiha ulkan dunyoni o‘rganishda muhim ahamiyatga ega o‘yinlardan biri.

Mavjud hududda yigirmata asosiy makon mavjud bo‘lib, ular orasida bemalol harakatlanish mumkin. Umumiy maydon taxminan 60 kvadrat kilometrni tashkil etadi - taqqoslash uchun, GTA 5 xaritasi maydoni deyarli 76 kvadrat kilometrni tashkil qiladi.

Bunday hududda nima qilish kerak? O‘yin dunyosi A-Life 2.0 simulyatsiya texnologiyasi tufayli jonli hayotga to‘ladi. Ishlab chiquvchilar zona aholisining mustaqilligiga pul tikadi: fraksiyalar hududni nazorat qilish uchun bir-birlari bilan jang qiladi, yolg‘iz stalkerlar artefaktlarni qo‘lga kiritadi, yirtqichlar o‘yinchi nima bilan shug‘ullanishidan qat’iy nazar, bir-birlarini kemiradi.

Nazariy jihatdan, bu dunyoning doimiy o‘zgaruvchan sharoitlari va oldindan aytib bo‘lmaydiganligini anglatadi. Masalan, bir tomonga ketayotganingizda qishloq bo‘‘sh edi. Orqaga qaytsangiz, tashlandiq qishloqni o‘z bazasi sifatida tanlagan qaroqchilar to‘dasiga duch kelishingiz yoki mutantlar bilan uchrashishingiz mumkin.  Original trilogiya atmosferasi bilan ayniqsa maqtovga sazovor bo‘lgan edi, va bunday kutilmagan hodisalar Zonani go‘yo o‘z-o‘zidan yashayotgan joydek his qildiradi, siz esa unda faqat kuzatuvchi va tadqiqotchisiz.

Zonani geympley elementi sifatida o‘rganish

O‘yin jarayoniga kelsak, bu, avvalgidek, rol elementlariga ega birinchi shaxs otishma o‘yinidir. Bizga 35 turdagi qurol va o‘qlarni yo‘l-yo‘lakay modifikatsiya qilish imkoniyati —glushitelni burash yoki nishonni o‘zgartirish va’da qilingan. Sun’iy intellekt ancha aqlliroq bo‘ladi: raqiblar birgalikda va tajovuzkorona harakat qiladilar, sizning yashirinishingizga yo‘l qo‘ymaydilar. Shuningdek, ular atrof-muhitni baholaydi va o‘yin uslubingizga qarab  imkoniyatlarni qidira boshlaydi.

Mutantlar ham yangi, ham avvalgi qismlardan tanish bo‘ladi – lekin ular tashqi ko‘rinishi o‘zgargan. Bu mantiqan tushunarli: Taqiqlangan Zonadagi radiatsiya yo‘qolmagan va u barcha tirik organizmlarga ta’sir qilishda davom etmoqda. Bir videoda ishlab chiquvchilar qahramonga hujum qiladigan yovvoyi itlarni ko‘rsatishdi. Ularning aksariyati – cheksiz illyuziyalar, va g‘alaba qozonish uchun siz haqiqiy itni aniqlashingiz kerak bo‘ladi.

Aytgancha, o‘yin ancha murakkab bo‘ladi: ishlab chiquvchilar tajribali otishmalardan keyin yoki anomaliyalar bilan murakkab maydonni yengib o‘tgandan so‘ng o‘yinchiga munosib g‘alaba tuyg‘usini berishmoqchi ekanliklarini aytishadi. Qiyinchilik Dark Souls darajasida bo‘lmasa-da, anomaliyalarni topish uchun asboblardan foydalanishga, jang paytida yashirinishga va o‘q-dorilarni topish uchun barcha qutilarni tekshirishga tayyor bo‘ling.

Sizning harakatlaringiz voqealarga, shuningdek, yakuniy natijaga ta’sir qiladi. Ishlab chiquvchilarning aytishicha, o‘yinchining qarorlari qisqa va uzoq muddatli aniq ta’sirga ega bo‘ladi. Bu qanchalik sezilarli bo‘ladi – buni S.T.A.L.K.E.R. 2 chiqqandan keyingina ko‘ramiz. O‘yin darajalari yoki ko‘nikmalarni rivojlantirish tizimi mavjud emas. GSC Game World ta’kidlashicha, zonani o‘rganish va hududda tajriba orttirish o‘yinni samaraliroq o‘tish uchun muhim RPG elementi hisoblanadi.

Texnik komponentga kelsak, o‘yin zamonaviy Unreal Engine 5 dvigateliga asoslangan bo‘lib, yanada real va chiroyli yoritish uchun nurlarni kuzatishni qo‘llab-quvvatlaydi. S.T.A.L.K.E.R. 2 rasmiy ravishda faqat Xbox Series S/X va kompyuterlar uchun e’lon qilingan. O‘yin chiqarilish kuni Xbox Game Pass xizmatida mavjud bo‘ladi. Ehtimol, bir oz vaqt o‘tgach, loyiha PlayStation 5 ga ham chiqishi mumkin: ba’zi ma’lumotlarga ko‘ra, Xbox bilan eksklyuziv kelishuv faqat uch oyga mo‘ljallangan va agar bu haqiqat bo‘lsa, GSC Game World Sony konsoliga o‘yinni chiqarishda hech qanday to‘sqinlik bo‘lmaydi.

***

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl yillar davomida ishlab chiqilganidan so‘ng, nihoyat yakuniy bosqichga yetganga o‘xshaydi. Hozircha o‘yin original S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl relizi vaqtida yuzaga kelgan shov-shuvni qaytarish imkoniyatiga ega. Ishlab chiquvchilar barchamizni yorqin 2007-yilga qaytara oladimi - buni ikki oydan keyingina bilib olamiz.