РУ
O’Z
UZS
/
/
Hozirda qanday to‘ylar urfda va tashkilotchining qo‘rqinchli tushi qanday ko‘rinishda? Bu haqda Toshkentdagi event-agentligi asoschisi so‘zlab beradi
16.10.2024

Hozirda qanday to‘ylar urfda va tashkilotchining qo‘rqinchli tushi qanday ko‘rinishda? Bu haqda Toshkentdagi event-agentligi asoschisi so‘zlab beradi

Hozirda qanday to‘ylar urfda va tashkilotchining qo‘rqinchli tushi qanday ko‘rinishda? Bu haqda Toshkentdagi event-agentligi asoschisi so‘zlab beradi

 U shuningdek yosh kelin-kuyovlar va ota-onalarni hayajonga soladigan: bir oyda 500 kishilik to‘yni tashkil qilish mumkinmi yoki yo‘qligi, farzandlar qanday qilib bayramni esda qolarli o‘tkazishlari mumkin va nima sababdan event tashkilotchilari pari emas, balki sehrgar ekanligi xususidagi savollarga ham javob berdi. Bularning bari  Action Art Lab event agentligi asoschisi Yuliya Kandatyan bilan suhbatda.

Qahramon kartochkasi

Yuliya – to‘ylar, bolalar bayramlari va ziyofatlarni tashkil etishga ixtisoslashgan Action ART LAB event agentligi asoschisi. 

Аgentlik 8 yildan ortiq vaqtdan buyon faoliyat yuritadi: ijodiy jamoa Yuliya restoranda art direktor sifatida ishlagan vaqtda yig‘ildi. U yerda Yuliya o‘zining hamkasblari bilan tanishdi va ajoyib hamda albatta kerakli nimadir ish bilan shug‘ullanishga qaror qildi. Chunki O‘zbekiston go‘yoki katta bayramlar uchun yaratilgandek edi.

Tadbirlarni tashkil etish bo‘yicha ko‘plab so‘rovlardan so‘ng biz event agentligini tashkil etishga jazm qildik. Buni biz kichik va shaxsiy bayramlardan boshladik. Tarkib ozgarib turdi, lekin biz rivojlanishda davom etdik. Va bugun biz chinakam eksklyuziv, zamonaviy va keng kolamli loyihalarni yaratmoqdamiz.

 Sizni bayram parisi deb atashlari yoqadimi?

Pari – bu aniq men haqimda emas (kuladi), men unga na tashqi korinishim bilan va na harakatim bilan oxshayman. Ammo kopincha bizni sehrgar deyishlarini eshitganman. Ayniqsa bolalar bayramlarida.Aytgancha, men ularni juda yaxshi koraman.

Mukammal bolalar bayramiga kalit – bolaning xayolotidagi narsalar hammaning ham oyiga kelavermaydi. Agar ular bilan 5 daqiqadan ortiqroq suhbatlashsangiz, chinakam ertakni orzu qilish mumkin.

Siz hamma narsani bolaning xohishiga qarab bajargan keysga misol keltira olasizmi? 

Ha, bir qizaloqning tugilgan kuni esimda qolgan. U rasm chizishni yaxshi koradi va oz ijodini hamma dostlariga korsatishni orzu qilgan. Shunda biz uning uchun bayram korgazmasi tashkil etdik. Bu juda zor boldi, bunday bayramlar bolalarning ham, ota-onalarning ham xotirasida qoladi. 

Event agentlik uchun pul sarflashning nima keragi bor va tashkilotchilarning asosiy vazifasi nimadan iborat? 

Byudjetni togri optimallashtirish uchun ham event agentligiga murojaat qilishadi (agar biz katta tadbirlarni oladigan bolsak). Inson oz mablaglarini qanday taqsimlashni bilmaydi, ammo nimagadir tashkilotchilarni ortiqcha dabdaba deb hisoblashadi. 

Ammo siz hayran qolasiz: tashkilotchi – bu sizga tejashda yordam beradigan inson. Shunday qilib bu na rasmga va na bayram sifatiga ta’sir qilmaydi. Event menejerning yana bir muhim mahorati bu – odamlarni ortiqcha asabbuzarliklardan xalos qilishidir. 

Yosh kelin-kuyovlar to‘yga tayyorgarlikda ayniqsa ota-onalar bilan til topisha olmagan hollarda stressga tushishadi. O‘zbekistondagi hozirgi to‘ylar ota-onalarning orzusidekmi yoki farzandlari xohishiga ko‘ra o‘tyaptimi? 

Hamma narsa oziga xos. Biz kopincha yangi turmush qurganlar bilan aloqada bolib turamiz, lekin ota-onalar hamma narsani hal qiladigan toylar ham uchrab turadi. Ijodiy agentlik sifatida biz ozimining yangi va noan’anaviy yondashuvlarimiz bilan mashhurmiz, shu sababli bizga yanada rivojlangan va erkin, qandaydir yangiliklarga ochiq bolgan juftliklar kelishadi. Ammo biz mutaxassis sifatida ikkala holatga ham yondashuvni topa olamiz.

Yoshlar katta umidlar bilan kelgan, ammo mablag‘i bu holata to‘g‘ri kelmaydigan holatlar ham bo‘lganmi?

90 foiz tadbirlarda uchraydi. Xayoldagi tasavvur (ayniqsa, kelinning) boshqa, byudjet esa mutlaqo farq qiladi. Va bu yerda kerakli muvozanatni topish, qayta sozlash va tushuntirish juda muhim: shunga oxshash, ammo oddiyroq va tejamliroq narsani amalga oshirish mumkin. Masalan, qimmat turuvchi san’atkorni chaqirmasdan, balki tadbirning boshqa qiziqarli tomonini oylab korish mumkin. Hamma narsani muhokama qilish lozim, ochiq muloqotning ozi – muvaffaqiyatdir.

To‘yga tayyorgarlikda nimani tejash mumkin? 

Agar haqiqatan ham tejashga togri kelsa, buni bezashdan boshlash mumkin. Kam xarajatli suratga tushish hududini, hatto majburiy hisoblangan joylarda yaratish mumkin. Masalan, tortni olaylik. Ammo hech qachon boshlovchining sifatli ovozini tejash kerak emas.

Tashkilotchining qo‘rqinchli tushi – bu nima? 

Boshqarib bolmaydigan vaziyatlar. Ob-havo, texnika bilan bogliq narsalar. Ha, bizda har doim zaxirada B rejasi boladi, lekin aytaylik, san’atkor kelmaydi, qandolatchilik sexida tort agdarilib ketadi, texnik nosozlik yuz beradigan shunday vaziyatlar ham boladiki, unda biz ojizmiz. Va bu asablarni juda ham buzadi.

Katta toyni rejalashtirishni qachon boshlagan ma’qul?

Risolada vaqt bu 3-4 oy ichida, ortiq emas. Chunki odamlar butun toy voqeasi shakllangan hissiyotlar bilan kelishadi. Va ular hali yangiligida tezroq ishlash, ulardan foydalanish kerak. Agar tayyorgarlik yarim yilga chozilib ketsa, shunday hollar ham bolishi mumkin, lekin bu zo‘riqishga olib keladi. 

Bir oy ichida 500 kishilik tadbirni tashkil etish mumkinmi? Pul muammo emas. 

Bu ham har doim uyushtiriladi. Ammo mening jamoam rad etishni ham organdi. Bu biz bunday loyihani tashkil eta olmasligimizdan emas, balki buning uchun boshqa, joriy loyihalarimizni qurbon qilishimizga togri keladi. Uning sifati ham savol ostida qoladi. Texnik jihatdan buni qilsa boladi.

Alvon gul (Alenkiy svetochek) yoki Stingni olib kelishni so‘rashgan hollar ham bo‘lganmi? 

Aynan bu darajada bolgani yoq. Albatta, xorijdan san’atkorlarga murojaatlar boladi, odamlarimiz mashhurlarni korishni xohlaydi. Ammo bu qoshimcha xarajatlarni oz ichiga olishini hamma ham tushunavermaydi. Parvoz, mehmonxona, aynan osha rayder. Mablag‘ esa allaqachon tasdiqlangan va uning doirasida qolishni istaymiz.

2024/2025-yillarda qanday toylar urfda?

“Haqiqiy” toylar urfga kirdi. Odamlar koproq his-tuygularni qadrlay boshladilar, ular ozlariga va yaqinlariga quvonch baxsh etishlari kerakligini tushunishdi, keng miqyosdagi bezaklar, interyerlar va boshqalar bilan maqtanishga harakat qilmayaptilar.

Va bunday hissiyotlarga ma’lum bir rejissura yordamida erishish mumkin, qalb torlarini billur qandillar bilan emas, balki musiqa yoki chiroyli matn bilan zabt etish mumkin. Bu yerda gap vaqtni hatto katta toylarda ham xushnud otkazish haqida ketmoqda. Asosiy urgu tashqi korinishga emas, balki yoqimli ta’mga qaratilgan.