Vayb va kvadrober: 2024-yilda ijtimoiy tarmoqlardagi eng ommabop so‘zlar aniqlandi
2024-yilda ijtimoiy tarmoqlarda eng ommabop so‘zlar vayb, sigma va kvadrober bo‘ldi.
Birinchi o‘rinni vayb so‘zi egalladi, u ma’lum bir joy, odam yoki harakat bilan bog‘liq bo‘lgan muhit yoki kayfiyatni anglatadi. U 5,7 million martadan ortiq tilga olingan. Ikkinchi o‘rinda sigma turadi, uni mustaqil va o‘ziga to‘q odam deb atashadi (to‘rt milliondan ortiq eslatma).
Uchlikni kvadrober — hayvonlar xatti-harakatlariga taqlid qiluvchi yoshlar submadaniyati vakillari uchun atama yakunlaydi. Bu so‘z 2,7 million xabarda uchragan.
O‘ntalikka quyidagilar ham kirdi:
- kapibara — ijtimoiy tarmoqlarda mashhur hayvon, 2,2 million ta zikr;
- skuf — o‘zini o‘zi nazorat qilmaydigan mol-mulk 1,7 mln;
- tapalka — ekranga bosish orqali harakat qilish uchun o‘yin atamasi, 1,6 million;
- insayt — muammoni yangi burchak ostida ko‘rish imkonini beruvchi yorug‘lik, 1,4 million;
- doks — shaxsiy ma’lumotlarni roziligisiz e’lon qilish, 872 ming;
- pikmi — e’tiborni tortishga intiluvchi kishi, 773 ming;
- normis — oddiy odam, internet madaniyatidan uzoq, 532 ming.
Tadqiqot uchun tilda yaqinda paydo bo‘lgan yoki yangi ma’noga ega bo‘lgan, shuningdek, 2023-yilga nisbatan 100 foizdan ortiqroq tilga olingan so‘zlar ko‘rib chiqildi. Tahlil 2024-yil 1-yanvardan 22-dekabrgacha bo‘lgan davrda barcha ommabop ijtimoiy media platformalari, bloglar va forumlardagi rus tilidagi xabarlar asosida amalga oshirildi.